Festum Accounting 20 vuotta – Arvoista ei tingitä

Miten erottautua toimialalla, jossa kaikki tarjoavat lähestulkoon samoja palveluita, hintakilpailu on raakaa ja asiantuntijoista taistellaan? Jotain meillä Festum Accountingilla on tehty oikein, kun 20 vuotta tuli mittariin. Onnea meidän joukkue!

Kirjoittanut: Tiina Salminen, CMO

Rakkaat kollegani Petteri Putkonen ja Kirsi Keipi kiteyttivät hyvin sisäisen toimintamme 20-vuotisjuhlissa:

  • Meillä ei kenenkään tarvitse olla muuta kuin itse on
  • Jokaista arvostetaan, jokaista kunnioitetaan
  • Festumilla on hyvä tehdä töitä
  • Meillä on selkeä suunta ja tavoitteet, joita kohti mennään – rennosti ja kehityshaluisella otteella
  • Eri paikkakunnat puhaltavat yhteen hiileen Festum-hattu päässä
  • Sitoutunut henkilöstömme on kuitenkin se tärkein palanen, joka ilmapiirin luo!

Jokainen meistä ymmärtää, että organisaation palvellessa omaa henkilöstöään, henkilöstö palvelee asiakasta aivan eri tasolla. Vaihtuvuus on pientä, mikä vaikuttaa jo asiakkaidemmekin arkeen. Täällä muuten video, missä toimitusjohtajamme Janne, sekä asiantuntijamme Taru ja Eevis, kertovat millaista Festumilla on olla töissä: Katso video tästä

Sanahelinää vai aitoa tekemistä? Ketterä tilitoimisto?

Markkinointi on siitä hassu juttu, että asioista tulee todella äkkiä kuluneita fraaseja, mitä sitten johtoryhmän penkistä saunanlauteille asti pohditaan. Vakavarainen. Näköalapaikka. Asiakaslähtöinen. Palveleva. Kaikki ”x asia”-palvelut saman katon alta luotettavasti ja joustavasti. Oma lempparini, ketterä.

Me voimme laittaa ylistyssanoja peräjälkeen vaikka sata, jos ne eivät merkitse mitään. Taannoin luin LinkedInistä hyvän postauksen, jossa käskettiin verbistää nämä ylistyssanat ja nimenomaan asiakkaan näkökulmasta. Tämä sai aivonystyrät nytkähtämään ihan kolmanteen kulma-asentoon ja istahdettiin parin päällyshenkilön kanssa alas.

Palveleva.. mitä se tarkoittaa tekemisessä?
– Sitä, että hommat hoidetaan täsmällisesti ja ajallaan.
– Hyi, lisää fraaseja. Mutta mitä se tarkoittaa asiakkaalle?
– Ei tarvitse stressata. Stressivapaa tilitoimisto?
– Älä stressaa, valitse Festum.

Ja tähän pieni hörähdys perään. Ei silti huano, sano porilainen.

Mietittiin, mitä me oikeasti olemme, miten me erottaudumme tilitoimistojen tusinasta. Tästä ei valmista sanoitusta vielä ole, mutta paljastan sen verran, että haluamme tuoda esille yksityisomisteisuutta ja perhearvojen kunnioittamista. Kuitenkin olemme tarpeeksi suuri, mutta tarpeeksi pieni, jotta voimme olla osana asiakkaan arkea. Pienellä twistillä, rennosti ja hyvin harvoin nähdyillä kravateilla.

Petteri muuten kirjoitti todella hyvän blogin työelämän tavallisuuden trendaamisesta. Lue täältä ->

Asiakaskommenteista ammennettavaa

Meillä on piakkoin käynnistymässä taas asiakastutkimus, jossa satunnaisesti valituilta asiakkailta kysytään raadollisen rehellistä palautetta. Kun mietitään sloganeita ja muuta verbaalista palvelumuotoilua, näillä kommenteillä on iso painoarvo. Tässä muutama esimerkki niistä lausahduksista asiakkailta, joihin työssäni nojaan:

  • Pääsee helpolla.
  • Ellei Festumin [nimi] pysty vastaamaan, niin laittaa viestiä, että hän palaa ja aina on asiaan palannut.
  • Voitaisiin taloushallinnan osaamista ostaa enemmänkin.
  • Toimii kuin junan vessa.

Niin helppo ja kommunikoiva tilitoimisto, että voisi ostaa vähän enemmänkin. Mikäs siinä, tällaisen yrityksen markkinointiviestintää hoitaessa.

Kaipaatko luotettavaa, joustavaa ja ketterää tilitoimistoa?

Ota yhteyttä, meillä on mietitty, mitä nämä tarkoittavat teille.

Yhteystiedot

Sinua saattaa kiinnostaa myös