Reilu Isännöinti Oy

Asiakastarinassa: Reilu Isännöinti Oy

Kun Reilu Isännöinti Oy aloitti kaupallisen liiketoimintansa 2021 syyskuussa, toimitusjohtaja Antti Lylylle kumppanuusajattelu oli selkeä strateginen päätös.

– Me haluamme keskittyä hallinnolliseen isännöintiin, ja hoitaa muut toiminnot kumppaneiden kanssa. Kumppanoituminen on Reilu Isännöinnissä strateginen päätös, jolla turvaamme taloyhtiöasiakkaidemme palvelut. Olemme kuitenkin asiakkaidemme edunvalvojia, Antti Lyly sanoo.

Hausvise isännöintijärjestelmä ja Festumin Hausvise-tiimi ovat olleet osa Reilu Isännöinnin matkaa alusta lähtien. Lyly haluaa hyödyntää digitalisoinnin eri ratkaisuja pitkälle asiakassuhteisiin ja näkeekin isännöintialalla isoja harppauksia digitalisaation ja kumppanuusajattelun puitteissa.

– Kumppanuusajattelu on ehdottomasti isännöinnin nykyaikaa ja osa vastuullisuutta. Meidän tulee pystyä takaamaan asiakkaillemme, että homma toimii. Myynnillisesti kykenemme näin olemaan varteenotettava vaihtoehto isännöintiyhtiötä mietittäessä. Se, että meillä on turvattu kiinteistötalouden resurssit Festumin Hausvise-tiimin kautta, antaa asiakkaillemme turvaa ja meille mahdollisuuden keskittyä siihen, missä me olemme hyviä, eli hallinnolliseen isännöintiin, Lyly toteaa.

Viimeiset vuodet erilaisten virustautitilanteiden kanssa ovat vain vahvistaneet Lylyn näkemystä kumppanoitumisen eduista.

– Jos verrataan siihen, että meillä olisi oma kirjanpitäjä, Festumin Hausvise-tiimi on resursoitu hyvin. Jos Festumilta nimetty yhteyshenkilömme sairastuu, häntä tuuraa joku muu tiimin kirjanpitäjistä. Oletuksena, että meillä olisi palkattu oma kirjanpitäjä, hommat seisoisivat siihen asti, että hän tervehtyy ja palaa töihin, Lyly pohtii.

Hausvise-tiimiin kuuluu kymmenkunta kiinteistötalouden asiantuntijaa, jotka hoitavat mm. taloyhtiöiden päivittäisten laskujen käsittelemisen, kuukausikirjanpidon sekä vuosittaiset tilinpäätökset tai välitilinpäätökset.

Lyly näkee kumppanoitumisen myös rekrytoinnin näkökulmasta.

– Henkilöstön palkkaus on aina riski, onnistuuko se vai ei. Jos tulee tehtyä virherekrytointi, se on kallis virhe mille tahansa organisaatiolle. Hausvise-tiimin kanssa jopa kehityskeskustelut ovat erilaisia, kuin ne olisivat palkkasuhteessa, sillä molemmilla on omat liiketoiminnat kyseessä, Lyly sanoo.

– Jos tulisi ryppy rakkauteen Hausvise-tiimin kanssa, irtisanominen on sopimustekninen juttu eikä puhuta henkilöiden irtisanomisista. Olemme silti olleet todella tyytyväisiä Hausvise-tiimin toimintaan, eikä meillä ole ajatustakaan, ettemmekö kasvaisi tämän kumppanuuden kanssa, hän jatkaa.

Yhteydenpito saa Lylyltä erityiskiitosta.

– Se on helppoa ja välitöntä. Oma yhteyshenkilömme Jaana vastaa nopeasti ja selkeästi, ja meillä on selkeä tehtävien jako, hän kiittää.

 


Reilu Isännöinti on syntynyt tarpeeseen saada toimialle uusia tuulia ja reilumpaa meininkiä. Lähtölaukaus yhtiön perustamiselle juontaa juurensa perustajaosakkaiden kyllästyttyä isännöintialan heikkoon palvelutasoon, olemattomaan asiakaspalveluun sekä vanhakantaisiin toimintatapoihin. Tutustu Reilu Isännöintiin täällä: https://www.reiluisannointi.fi/